EDIS & кіберстрахування
Новини страхового ринку за тиждень — стисло про головне.
АХА стала «фортецею»
Компанія «AXA Страхування» завершує процес ребрендингу і надалі працюватиме під назвою «ARX», що з латинської означає фортеця. А компанія «AXA Страхування Життя» стає «ARX Life». Ребрендинг пов’язаний зі зміною власника компанії: ще у жовтні минулого року французька АХА Group оголосила про продаж українських «дочок» – страхових компаній «АХА Страхування» та «АХА Страхування Життя». Покупцем повного пакета акцій виступив канадський холдинг Fairfax Financial Holdings Ltd. Про деталі ребрендингу та майбутні плани компанія розповість 3 липня на прес-брифінгу.
«Ні» – майнінгу
Один із лідерів страхового бізнесу африканського континенту компанія Old Mutual відмовилася страхувати обладнання для майнінгу криптовалют через високі ризики і спекулятивну природу індустрії, повідомляє thenextweb.com. Зокрема компанія провела власне дослідження, а також оцінила відгуки клієнтів, які втратили гроші під час майнінгу. Це стало обґрунтуванням для рішення про припинення страхування будь-якого бізнесу, безпосередньо або опосередковано пов`язаного з криптовалютами.
В Old Mutual також підкреслили, що аналіз ризиків цієї незрілої і волатильної індустрії вкрай ускладнено. «Ціна на подібне обладнання зазвичай сильно завищена, а оцінити її реальну вартість не уявляється можливим, оскільки постачальники з Далекого Сходу вкрай непрозорі», – резюмувала експерт Old Mutual Крістелль Колман.
Апетити MetLife
Сінгапурський інкубатор MetLife LumenLab планує заробити в індустрії страхування життя $2,7 трлн за допомогою блокчейну Ethereum, повідомляє Форбс. У рамках першої у світі пілотної програми страхування життя разом із Singapore Press Holdings (SPH) і NTUC Income на платформі розумних контрактів Lifechain розробляється новий продукт. Він покликаний допомогти близьким швидко визначити, чи був покійний достатньо захищений політикою страхової компанії, і за необхідності надає можливість автоматично подати позов. У разі успіху ця програма може трансформувати страхову галузь у цілому, створювати нові ринки, продукти та можливість обслуговувати ширше коло клієнтів за нижчими цінами.
Євровклади
Лідери ЄС ніяк не можуть дійти згоди зі створення єдиної системи страхування вкладів, повідомляє Reuters. У зв’язку з цим наприкінці минулого тижня вони звернулися до міністрів фінансів ЄС з проханням усунути існуючі розбіжності при формуванні консолідованого бюджету. Відомо, що сьогодні існують розбіжності між групами країн ЄС, тому міністри фінансів будуть працювати й надалі з урахуванням рекомендацій європейських лідерів.
Окремою проблемою є створення єдиної європейської системи страхування вкладів (EDIS), яка дозволить вкладникам єврозони мати гарантії безпеки. Разом з тим, Reuters повідомляє, що Німеччина, Нідерланди та інші благополучні країни неохоче йдуть на цей крок, побоюючись додаткового тягаря внаслідок виплат за депозитами в Італії, Греції та Португалії.
Luko-оптимізація
Німецький страховий гігант Munich Re приєднався до партнерської угоди французької insurtech-компанії Luko, повідомляє coverager.com. Разом зі Swiss Re та Parisienne Assurances Munich Re надаватиме клієнтам Luko гарантії виплат при настанні страхового випадку за договорами майнового страхування.
Luko — інноваційна платформа, в роботі якої використовується технологія штучного інтелекту. Цифровий стартап було запущено рік тому і з того часу його послугами скористалося близько 10 тис. клієнтів. Фахівці Luko при страхуванні житла використовують не тільки AI, а й дані супутникової зйомки, що значно прискорює оформлення страховки, розрахунок преміальних внесків або оцінку збитків. За інформацією Luko, вже за дві хвилини клієнту надається індивідуальне страхове рішення. У Munich Re співпрацю прокоментували так: «Ми приємно здивовані технологічним та орієнтованим на клієнта підходом Luko, який, безумовно, принесе інновації та доступність, на які очікує споживач».
Висхідна кіберстрахування
Ринок кіберстрахування продовжує зростати, а показники андеррайтингу у цій галузі залишаються високими, повідомляє insurancejournal.com згідно з новим галузевим звітом американського рейтингового агентства AM Best. Прямі премії від індивідуальних та корпоративних кіберполісів збільшилися приблизно на 12% у 2018 році – з $1,8 млрд до $2 млрд, йдеться у документі. Це було невелике зростання порівняно з темпами підвищення у 30% за попередні два роки.
Разом з тим, у галузі існують проблеми з невизначеністю щодо ціноутворення через переривання бізнесу. У доповіді йдеться також про нові ризики, пов`язані з новітніми технологіями, інтернетом речей та використанням великих даних. У AM Best вважають, що «поточна прибутковість від кіберстрахування зумовить більшу конкуренцію, що у підсумку призведе до менших заробітків у цій галузі та зниження цін на послуги кіберстрахування».