вт
  • 16
  • ср
  • 17
  • чт
  • 18
  • пт
  • 19
  • сб
  • 20
  • вс
  • 21
  • пн
  • 22
  • вт
  • 23
  • ср
  • 24
  • чт
  • 25
  • пт
  • 26
  • сб
  • 27
  • вс
  • 28
  • пн
  • 29
  • вт
  • 30
  • ср
  • 1
  • чт
  • 2
  • пт
  • 3
  • сб
  • 4
  • вс
  • 5
  • пн
  • 6
  • вт
  • 7
  • ср
  • 8
  • чт
  • 9
  • пт
  • 10
  • сб
  • 11
  • вс
  • 12
  • пн
  • 13
  • вт
  • 14
  • ср
  • 15
  • чт
  • 16
  • пт
  • 17
  • В ЄС зобов`яжуть Google і Facebook платити авторам за контент

    В ЄС зобов`яжуть Google і Facebook платити авторам за контент
    Фото: AndreyKrav/iStock by Getty Images
    19 февраля 2019 09:33
    416

    Європарламент, Рада Євросоюзу та Єврокомісія досягли угоди про ухвалення директиви, згідно з якою великим корпораціям, зокрема Google і Facebook, доведеться платити правовласникам (авторам) контенту роялті за його використання та розповсюдження, повідомляє портал the verge.com.

    13 лютого Єврокомісія запровадила відповідну директиву. Очікується, що Європарламент і Рада ЄС схвалять реформу найближчими тижнями: якщо її підтримають законодавці, в ЄС буде два роки для запровадження цих змін.

    Згідно з новими правилами агрегатори та соцмережі змушені будуть платити видавцям за відображення їхнього контенту в новинах, ділитися прибутком з виробниками відео і музики, а також не допускати публікацію контенту, захищеного авторським правом.

    Щоб використовувати контент на законних підставах, соцмережам доведеться підписувати ліцензійні угоди з правовласниками, включаючи музикантів, письменників і журналістів. Водночас за законом укладатися угоди повинні тільки на вимогу правовласника. Крім цього, агрегатори зобов`язані стежити, щоб захищений контент «не викрадали».

    Під закон не потраплятимуть ті агрегатори, які мають менш ніж 5 млн користувачів на місяць, річний дохід - менше ніж €10 млн та займаються діяльністю менше трьох роківи. Розглянути таку ініціативу вирішили у зв`язку з дослідженням інтернету, проведеним у 2015 році в ЄС. Дослідження засвідчило, що 57% користувачів соцмереж читають новини через агрегатори та пошуковики, з них 47% — не переходять на джерело контенту, тим самим позбавляючи його правовласників трафіку.

    Як повідомляє Bloomberg, єврокомісар з цифрової економіки та суспільства Марія Габріель пояснила, що нові правила встановлять «баланс між стимулюванням інновацій та захистом європейських цінностей». 

    Раніше Єврокомісія закликала Facebook посилити протидію дезінформації напередодні виборів до Європарламенту. Нагадаємо, у грудні минулого року суд у США оштрафував Google і Facebook на $455 тис. через порушення умов політичної реклами.