пт
  • 7
  • сб
  • 8
  • вс
  • 9
  • пн
  • 10
  • вт
  • 11
  • ср
  • 12
  • чт
  • 13
  • пт
  • 14
  • сб
  • 15
  • вс
  • 16
  • пн
  • 17
  • вт
  • 18
  • ср
  • 19
  • чт
  • 20
  • пт
  • 21
  • сб
  • 22
  • вс
  • 23
  • пн
  • 24
  • вт
  • 25
  • ср
  • 26
  • чт
  • 27
  • пт
  • 28
  • сб
  • 29
  • вс
  • 30
  • пн
  • 31
  • вт
  • 1
  • ср
  • 2
  • чт
  • 3
  • пт
  • 4
  • сб
  • 5
  • вс
  • 6
  • пн
  • 7
  • Стартап: емоції vs стереотипи

    Стартап: емоції vs стереотипи
    Getty Images/Global Images Ukraine
    17 октября 2019 12:37
    652

    Успішності можна досягнути різними шляхами, головне – незламна віра, правильна сфокусованість і максимальні зусилля.

    Більшість з нас упевнені, що неможливо розпочати бізнес без стартового капіталу. І з теоретичного погляду це підтверджує будь-який бізнес-план. А от доктор економічних наук Дмитро Гриджук думає інакше. Він вважає, що глобальною метою бізнесу, особливо стартапу, не може бути лише прибуток. Успішний проєкт має починатися з внутрішнього пориву і прагнення досягнути намічених цілей.

    Неможливе можливо

    Віра – це неймовірна впевненість у тому, що ви вважаєте істиною. Колись люди лише мріяли здійнятися в небо і тільки брати Райт першими довели, що це реально. І зробили неможливе можливим! Невіра, навпаки, вибудовує найбільшу перепону на шляху до досягнень і мрій.

    Як підкреслює Майкл Мікаловіц, автор бізнес-книг на актуальні теми підприємництва, запрошений професор Бостонського коледжа, Копенгагенської школи бізнесу, а також Колумбійського, Гарвардського і Прінстонського університетів, для підприємців беззаперечні закони слугують своєрідним фільтром тих житєвих правил і цінностей, які формують їхній світогляд і філософію їхньої справи. І ці закони – це філософія підприємництва, яка стає підґрунтям будь-якого успішного бізнесу.

    У багатьох з нас такі цінності перебувають на підсвідомому рівні і чітко визначити їх буває неможливо. Проте формулюючи власні цінності, не думайте про те, що говорять або хочуть почути інші. Шукайте ті цінності, які спричинять у вас вибуховий сплеск емоцій. Шукайте дедалі глибше і якщо емоція стає сильнішою – знайшли! При цьому беззаперечні принципи не обов’язково мають бути зрозумілими всім і кожному. Головне зовсім інше – вони повинні входити в резонанс вашого емоційного сприйняття. Наслідуйте такий вектор – і ви побудуєте по-справжньому здорову та успішну компанію.

    Насправді ваша компанія – це ви самі, ваші бажання, емоції і віра. Ми всі добре знаємо, що нестача ресурсів стимулює креативне мислення і нестандартні рішення, у той час як надлишок ресурсів розслаблює і може зашкодити ефективності прийнятих рішень. Тож, коли ресурсів обмаль, не втрачайте надій: включайте жорстку дисципліну і неабияку зацікавленість – результати можуть бути приголомшливими!

    Нереальна реальність

    План процвітання не обов’язково має бути реалістичним – адже ми думаємо на перспективу і мріємо масштабно. Але для максимального розкриття вашого таланту, ваших природних здібностей розвивайте свої сильні сторони, а слабкі віддайте на аутсорсінг тим, хто робить це краще за вас. Пам’ятайте: чим ширше поле вашої особистої діяльності, тим частіше під ризиком втрати якості опиняється кожна окрема операція або дія, яку ви виконуєте.

    Саме фокус допоміг, наприклад, великим компаніям, таким як Microsoft, сконцентруватися на DOS, Ford – на моделі “Т” тощо. Спочатку компанії зростали органічно, а згодом надто раннє масштабування діяльності не дало їм можливості впоратися з додержанням високої якості продукції. Тому так важливо фокусуватися на кращих продуктах, сильних сторонах і тих цілях, яких ви прагнете досягнути.

    Головне тут – не завузити свої перспективи і таким чином не знизити потенціал досягнення цілей, попереджає Майкл Мікаловіц. Саме він сформулював п’ять рівнів фокусування:

    • вузьке фокусування = вища ймовірність стати кращим;
    • вузьке фокусування = менше конкурентів;

    АЛЕ

    • вузьке фокусування = менше клієнтів;
    • вузьке фокусування = нижче потенціал виручки;
    • вузьке фокусування = повільне зростання.

    Отже, ваша продукція може конкурувати у трьох напрямах інновацій – ціна, якість і зручність.

    Три вектори успіху

    Майкл Мікаловіц дещо нівелює важливість складання бізнес-плану, хоча ми всі знаємо: без нього складно. Насправді автор бізнес-бестселера "Стартап без бюджета" пропонує для успішного впровадження стартапу три основних вектори – план процвітання, контроль руху і щоденний аналіз.

    План процвітання – це ваше бачення майбутнього вашого проєкту. Він народжується зсередини і втілюється особисто вами. І саме він аж ніяк не може бути реалістичним – це ваші мрії і перспективи.

    Трохи пізніше вам знадобиться план вашого руху, або квартальний план. Адже ви маєте розуміти, куди йдете, чи правильно йдете і чи не змінився напрям попутного вітру. Визначайте для себе кожні 90 днів масштабну ціль, яку зазвичай потрібно зіставляти з глобальним планом процвітання компанії. При цьому цілі, як рекомендує Мікаловіц, повинні відповідати критерію SMART – бути конкретними (Specific), вимірюваними (Measurable), досяжними (Attainable), контрольованими (Responsible) і визначеними у часі (Time-specific). А ще – поділеними на конкретні завдання із зазначенням таймінгу і зон відповідальності.

    І нарешті – щоденні показники, індикатори здоров’я організації: грошовий потік, динаміка продажів, продуктивність праці тощо. Це пульс і тиск вашого стартапу.

    Фінансовий парашут

    Усі ми прекрасно знаємо, наскільки важливо бути донором крові. Звичайно не всі можуть це робити через різні причини, але хворому, який потребує оновлення крові, байдуже – йому головне, аби ця кров була. Так само і бізнесу, який потрапляє у турбулентність або кризові умови, необхідно вливання його “крові” – капіталу. Банально, але факт: гроші – це кровоносна система бізнесу. Тому ваш стартап має заздалегідь подумати про “донорський” грошовий резерв, куди Мікаловіц рекомендує здавати без шкоди для розвитку компанії на початку 5% з кожної отриманої грошової одиниці, згодом – 20%. Таким чином буде створено своєрідний резерв на “чорний день” – фінансовий парашут, що може врятувати ваш стартап при форс-мажорній ситуації.

    5 ключових думок

    • Важливо те, куди ви хочете потрапити, а не те, де ви наразі перебуваєте.
    • Віра – це величезна впевненість у тому, що ви вважаєте істиною.
    • Звуження фокусу знижує потенціал досягнення цілей.
    • Для досягнення прогресу краще діяти за приблизним планом, а глибше дослідити деталі можна вже під час реалізації.
    • Якщо виручка досягла мільйона – залучайте спонсорів, якщо десятків мільйонів – венчурний капітал.