пт
  • 12
  • сб
  • 13
  • вс
  • 14
  • пн
  • 15
  • вт
  • 16
  • ср
  • 17
  • чт
  • 18
  • пт
  • 19
  • сб
  • 20
  • вс
  • 21
  • пн
  • 22
  • вт
  • 23
  • ср
  • 24
  • чт
  • 25
  • пт
  • 26
  • сб
  • 27
  • вс
  • 28
  • пн
  • 29
  • вт
  • 30
  • ср
  • 1
  • чт
  • 2
  • пт
  • 3
  • сб
  • 4
  • вс
  • 5
  • пн
  • 6
  • вт
  • 7
  • ср
  • 8
  • чт
  • 9
  • пт
  • 10
  • сб
  • 11
  • вс
  • 12
  • пн
  • 13
  • Для чого людям новий мовний Вавілон?

    Марина Руденко
    директор департамента маркетинга компании AFA
    08 апреля 2019 16:27
    1042
    Партнер проекта: Advance Finance Alliance — AFA

    Незабаром в офісі компанії AFA на традиційний бізнес-івент зберуться наші клієнти, колеги, співробітники. Всі ми будемо слухати чудову Тетяну Тасиць, ставити їй запитання щодо стрімкої динаміки масштабування її справи, векторів розвитку і тактики досягнення нових рівнів бізнесу. Готуючись до цього заходу, я звернула увагу на одну цікаву деталь — Тетяна є власницею мережі шкіл англійської мови FLASH, бізнесу, що зростає мінімум на 50% щорічно. Чому така затребуваність англійської у нашому суспільстві — запитання риторичне, проте тему можна розглядати й під іншим кутом зору. Наприклад, яка іноземна мова має більше плюсів для бізнесу, яким чином взаємопов’язані знання мов і ваш дохід і нарешті — які особисті якості допоможе розвинути іноземна мова власникам бізнесів, підприємцям та найманим працівникам.

    Спочатку я вирішила знайти статистику — які мови є найпоширенішими. Виявилося, що одночасно з найпопулярнішими англійською, іспанською і китайською, поширеними є арабська, португальська, японська, німецька, французька і російська мови та мова хінді. Цими мовами спілкується найбільша частина населення нашої планети. А чи так потрібні вони у бізнесі, навіть якщо китайська очолює цей список? А мова хінді, яка є рідною для майже 400 млн мешканців Індії? Насправді, це досить сумнівно, особливо якщо ви не маєте ні бізнес-, ні особистих зв’язків з цими країнами. Тим паче, що ієрогліфи, котрі становлять основу таких мов, як японська, китайська, корейська, дуже складні для вивчення навіть для тих, хто вважає їх рідними. Можливо, через складність сприйняття і вивчення арабську вивчають переважно вчені-лінгвісти і ті, хто має в планах переїзд до якого-небудь емірату.

    То чи потрібна людині в житті іноземна мова, якщо вона не має намірів їхати жити за кордон чи опановувати туристичний бізнес або експортно орієнтоване виробництво? Мушу вас запевнити — так. Дедалі частіше в описі вакансій зустрічається вимога знання іноземної мови, і навіть не однієї. Гадаю, незабаром на співбесіді вже не питатимуть, чи знаєте ви, наприклад, англійську або іншу романо-германську чи екзотичну мову, так само як сьогодні не питають, чи володієте ви комп’ютером. До речі, знання іноземних мов — це великий плюс до ваших конкурентних переваг. А якщо мова не одна, ваша цінність як кандидата на більшість посад одразу злітає нагору, і не тільки у туристичній або готельній індустрії.

    Отже, на сьогодні достеменно відомо: англійська мова — це атрибут ділового іміджу. Вона необхідна абсолютній кількості сучасних професій. Тому якщо ви не тільки перекладач або бізнесмен з широкими міжнародними зв’язками, а й юрист, аудитор, бухгалтер, програміст, офіс-менеджер, журналіст, копірайтер, маркетолог etc., ваша англійська має бути на рівні вільного спілкування, а не “зі словником”, як звикли писати раніше. Чому? Запитання риторичне. По-перше, англійська — це мова світового спілкування і мова ефективних комунікацій. По-друге, англійська у нинішньому постіндустріальному суспільстві — це мова сучасних технологій. І по-третє, мовою інтернету є переважно англійська, яка відкриває нам широкий інформаційний простір у найрізноманітніших галузях знань.

    Другою за поширеністю мовою у світі є іспанська, яка впевнено набирає обертів, хоча економічне становище багатьох країн, де іспанська є державною мовою, залишається кризовим чи передкризовим (згадаймо Латинську Америку). Проте всі ми знаємо, що криза зазвичай має W-подібну характеристику, тому в іспанської, як, до речі, й у португальської, все попереду.

    Французька і німецька — це класика європейської культури, навіть якщо ними говорять небагато країн на європейському континенті, деякі держави Карибського басейну та Африки, що звільнилися від колоніального статусу, і красуня Канада. При цьому, хочу підкреслити, що ці дві мови насправді є головними в Європейському Союзі.

    Але вивчення іноземних мов, цей потужний новий Вавилон, дарує українцям не тільки переваги вільного спілкування з бізнес-партнерами та друзями на різних континентах. Як на мене — найцікавіша перевага вивчення іноземних мов полягає навіть не в опануванні мовою як такою. Може, і не всі одразу пов’яжуть запам’ятовування нових правил граматики, поповнення словникового запасу, правильну вимову іноземної мови з таким поняттям, як емоційний інтелект. Сьогодні він сприймається і власниками-бізнесменами, й їхніми HR-менеджерами як важлива навичка, що дає змогу досягати високих результатів управлінцям, маркетологам, креативному сектору і сейлзам. Аби бути ефективними в бізнесі (читайте — прибутковими) та здатними відчувати потреби потенційних клієнтів, підприємець повинен мати високий рівень емпатії та ерудиції, широкий світогляд, бути толерантним у соціальному і культурологічному середовищах. А кращий спосіб розвивати ці якості, на думку президента компанії Day Translation Шона Хопвуда, це вивчати іноземні мови — складову культурного багатства різних країн.

    Вивчення іноземної мови допомагає позбутись зайвих ілюзій, дізнатися більше про менталітет народів тієї країни, мову якої вивчаєте. Вивчення іноземної мови активує вміння спостерігати, розвиває навичку слухання через концентрацію уваги до вимовляння слів. При цьому основою досягнення успіхів при вивченні мови є системність, а ключовою рисою — неупередженість, яка обов’язково принесе не тільки прибутки бізнесу, а й додасть життю нових яскравих кольорів і цікавих зустрічей.