сб
  • 16
  • вс
  • 17
  • пн
  • 18
  • вт
  • 19
  • ср
  • 20
  • чт
  • 21
  • пт
  • 22
  • сб
  • 23
  • вс
  • 24
  • пн
  • 25
  • вт
  • 26
  • ср
  • 27
  • чт
  • 28
  • пт
  • 29
  • сб
  • 30
  • вс
  • 31
  • пн
  • 1
  • вт
  • 2
  • ср
  • 3
  • чт
  • 4
  • пт
  • 5
  • сб
  • 6
  • вс
  • 7
  • пн
  • 8
  • вт
  • 9
  • ср
  • 10
  • чт
  • 11
  • пт
  • 12
  • сб
  • 13
  • вс
  • 14
  • пн
  • 15
  • вт
  • 16
  • Інвестиції у добро

    Марина Руденко
    директор департамента маркетинга компании AFA
    16 июля 2019 14:26
    572
    Партнер проекта: Advance Finance Alliance — AFA

    Які б завдання не вирішував бізнес за допомогою благодійності, її головний ефект – реальна допомога тим, хто її потребує. А якщо благодійність вбудована у корпоративну культуру компанії і не має епізодичного характеру, вона дає змогу системно вирішувати і внутрішні проблеми бізнесу, і формує команду, яка, у свою чергу, створює правильні взаємовідносини з клієнтами і партнерами. Про те, навіщо бізнесу займатися благодійністю, розмірковує директор департаменту маркетингу компанії AFA Марина Руденко.

    І знову на роздуми мене наштовхнув черговий бізнес-івент, що відбувся в офісі нашої компанії минулого четверга, 11 липня. Знаєте, інколи біжиш по життю стрімголов, інколи роздивляєшся навкруги, щоб побачити, хто поруч з тобою біжить (просто наче за Коельо). Інколи навіть маєш змогу стати складовою чудової команди dream team, яка не тільки плече у справі підставить, а й допоможе перемогти саму собе на Oceanman Greece. Але інколи зупиняєшся і бачиш, скільки горя і трагедій щодня стається довкола, скільки хворих і знедолених війною дітей потребують допомоги. Не лише фінансової, а звичайної сердечної доброти і тепла.

    Саме про допомогу від серця на івенті розповідала Світлана Пугач, виконавчий директор суперфонда доброти, що працює на теренах України з 2011 року – благодійного фонду “Таблєточки”. Я не буду сьогодні говорити про роботу фонду, його волонтерів. Для мене це святі люди. Але справа не в їхній порядності, прозорості діяльності, довірі, яку має до них громадянське суспільство. Справа в тому, що “Таблеточки” знають про справжню щиру допомогу все і на реальних кейсах спробували донести до тих, хто зібрався під дахом AFA, всі переваги і можливості взаємодії бізнесу і благодійного сектора.

    З чого почати, спитаєте ви? Насамперед з щирого і неупередженого бажання допомогти. По-справжньому, а не для галочки у звіті КСО. Хоча не буду заперечувати: благодійність – це соціальна відповідальність бізнесу, важлива складова корпоративної культури компанії. При цьому корисна справа, що має конкретний прояв у конкретній допомозі, обов’язково ефективно зцементує команду через сильний емоційний відгук. Благодійність об’єднує людей, дарує їхньому партнерству світлу мету і новий досвід особистісної та бізнес-взаємодії. До речі, доведено, чим вищим є залучення співробітників не тільки у робочий процес, а й у соціальне життя компанії, тим вищими є продуктивність праці, фінансові показники. 

    Відчуття причетності до вирішення певної соціальної проблеми продукує у колективі розвиток емпатії, породжує бажання ділитися, і не тільки грошима, а й навичками, моральними цінностями. Спільна благодійність сприяє згуртованості команди однодумців. Спільні цілі і моральні цінності свідчать про емоційне здоров’я топ-менеджменту компанії: власник бізнесу і керуючий склад бачать у людях не ресурс для досягнення своїх цілей, а найцінніший капітал. Тобто участь компанії та її співробітників у благодійних і соціальних проектах – це не тільки важливий та ефективний інструмент розвитку і зміцнення внутрішньокорпоративних відносин. Це своєрідний моральний камертон, що дозволяє тримати корпоративну культуру на високому рівні. І якби для компаній існувала піраміда Маслоу, я впевнена: благодійність була б на вищих її щаблях.

    Багато хто з благодійників і меценатів проповідує принцип “благодійність любить тишу”. Думка має право на існування. Іноді це продиктовано тим, що не на кожне прохання можливо відгукнутися, не всім вийде допомогти. Інколи люди відсторонюються від чужого болю, не маючи сил його торкатися у прямому спілкуванні з тими, хто потребує допомоги. Дехто вважає розповідь про той чи інший благодійний проект банальним піаром. А інколи бізнес навіть боїться недовіри – адже так багато шахраїв навколо.

    Насправді про благодійність потрібно говорити – але правильно і без зайвого пафосу. Саме такі проекти, як участь у фінансуванні благодійного фонду “Таблеточки”, допомагають бізнесу засвідчити моральні цінності компанії, її сталість на ринку, готовність дивитися в обличчя соціальних проблем, досить повно характеризують керівників компанії. Те, що люди вирішують не проходити повз проблеми, а робити світ кращим – чудовий новий тренд сучасності. Публічне висвітлення благодійних ініцатив – це насамперед можливість запустити хвилю нової моди (нехай мене лають ліцеміри від чистих моральних чеснот) – моди на здійснення гарних вчинків на глобальному рівні, на вбудовування у ДНК свого бізнесу соціальної відповідальності.

    І наостанок: не бійтеся маленьких пожертв чи начебто несуттєвих дій, оскільки маленької допомоги не буває. Вона або є, або її немає взагалі.