пт
  • 8
  • сб
  • 9
  • вс
  • 10
  • пн
  • 11
  • вт
  • 12
  • ср
  • 13
  • чт
  • 14
  • пт
  • 15
  • сб
  • 16
  • вс
  • 17
  • пн
  • 18
  • вт
  • 19
  • ср
  • 20
  • чт
  • 21
  • пт
  • 22
  • сб
  • 23
  • вс
  • 24
  • пн
  • 25
  • вт
  • 26
  • ср
  • 27
  • чт
  • 28
  • пт
  • 29
  • сб
  • 30
  • вс
  • 31
  • пн
  • 1
  • вт
  • 2
  • ср
  • 3
  • чт
  • 4
  • пт
  • 5
  • сб
  • 6
  • вс
  • 7
  • пн
  • 8
  • «Єдиноріг» по-українськи & «Друковані» ракети

    «Єдиноріг» по-українськи & «Друковані» ракети
    Getty Images/Global Images Ukraine
    15 октября 2019 09:25
    541

    Стартап-новини за тиждень — стисло про головне.

    «Єдиноріг» по-українськи

    Український стартап Grammarly став одним із «єдинорогів», зібравши $1 млрд інвестицій. Grammarly досяг цієї суми після того, як отримав від фондів General Catalyst, IVP і Spark Capital $90 млн, повідомляє Tech Crunch. Стартап розробив програмне забезпечення на основі штучного інтелекту для перевірки англійської мови.

    Компанію у 2009 році заснували три українці – Максим Литвин, Олексій Шевченко та Дмитро Лідер. Зараз у ній працюють 150 співробітників у Києві, Нью-Йорку та Сан-Франциско. «Grammarly вирішує реальні проблеми, з якими люди мають справу щоразу, коли збираються відповісти на електронний лист потенційному клієнтові. Більшість із них стурбовані тим, який тон вони застосовують у письмовому спілкуванні і тим, що їхні слова можуть бути неправильно витлумачені», – сказав Хемант Танеджа, директор відділу інвестицій General Catalyst.

    Рекламний RetargetApp

    RetargetApp — український стартап, що працює у галузі онлайн-реклами, закрив seed-раунд на $1,5 млн. У раунді взяли участь лід-інвестор фонд TMT Investments із вкладеннями у розмірі $650 тис., фонд TA Ventures, компанія Aitarget та бізнес-янголи. Керівник проекту Павло Матвієнко зазначив, що TA Ventures став «ініціатором раунду»: він перший зробив інвестицію у стартап і надав допомогу у пошуку інших інвесторів. Венчурний партнер TA Ventures мотивував інвестицію у RetargetApp тим, що технологія стартапу вже зараз продається на зарубіжні ринки і має великі перспективи до зростання.

    RetargetApp займається розробкою рішення, яке автоматизує рекламні кампанії. Клієнтові достатньо лише уточнити мету кампанії та її бюджет. Проаналізувавши рекламну статистику клієнта, RetargetApp відбирає кращі варіанти і складає рекламні кампанії. За чотири роки завдяки рекламі від RetargetApp онлайн-магазини у всьому світі продали товарів на $60 млн.

    «Друковані» ракети

    Колишні співробітники SpaceX і Blue Origin залучили $140 млн через стартап Relativity Space на ракети, друковані на 3D-принтері. Relativity підняв новий раунд завдяки топ-інвестору — відомому американському актору і музиканту Джареду Лето.

    Стартап друкує справжні ракети на велетенських принтерах Stargates. Інженери Relativity кажуть, що для створеної ними ракети потрібно у 100 разів менше комплектуючих і вона здатна виводити на орбіту вантажі до 1250 кг. Стартап планує співпрацювати з Ілоном Маском у побудові баз на Місяці та Марсі.

    Нині Relativity Space займає 26 тис. квадратів виробничої площі, має кілька принтерів Stargate, які обслуговують 110 осіб. Завдяки залученим інвестиціям стартап планує провести перші запуски ракети Terran 1, друк якої завершиться у 2021 році. Наразі загальний обсяг інвестицій компанії становить $185 млн. У нинішньому раунді, окрім відомого актора, взяли участь Bond і Tribe Capital та колишній топ-менеджер Walt Disney Майкл Овітц.

    Готельний OYO

    Індійський стартап OYO Hotels and Homes, який надає клієнтам доступ до 1,2 млн кімнат у 80 країнах світу, залучив $1,5 млрд. Засновник компанії, 25-річний Рітеш Агарвал, планує вкласти $700 млн у нові акції компанії. Решту суми внесуть діючі інвестори — Vision Fund японської SoftBank Group та фонди Lightspeed Venture Partners і Sequoia India.

    Стартап OYO було засновано у 2013 році. Він став другим за вартістю серед індійських стартапів після One97 Communications, що входить до системи цифрових платіжних послуг Paytm. OYO має 590 тис. номерів у Китаї, а з 2019 року став доступним у 60 містах США, де здає в оренду 7,5 тис. кімнат.

    Стартап OYO допомагає робити номери комфортнішими, забезпечуючи їх стандартним набором різних аксесуарів і підвищуючи рівень сервісу. Після цього OYO отримує близько 25% від кожного бронювання номерів, вартість яких становить від $25 до $85. У рамках угоди OYO Hotels and Homes було оцінено у $10 млрд.

    Електросамокати Bird

    Американський стартап з прокату електричних самокатів Bird залучив $275 млн у рамках фінансування серії D від CDPQ і Sequoia. Нове фінансування збільшило оцінку стартапу майже до $2,8 млрд. Запущений у 2017 році у Санта-Моніці, Bird став компанією, яка найшвидше досягла оцінки у $1 млрд, діставши статус «єдинорога» трохи більше ніж за рік. З 2017 року компанія залучила приблизно $700 млн.

    Незважаючи на популярність, Bird зазнає складнощів. Так, у першому кварталі 2019 року збиток компанії дорівнював майже $100 млн при виручці $15 млн. Засновник компанії — колишній топ-менеджер Uber і Lyft Тревіс Вандерзанден — каже, що збільшення виручки для нього не головний показник. За його словами, компанії, що розвиваються, мають звертати увагу на позитивні результати юніт-економіки.

    Необанк Bnext

    Іспанський фінтех-стартап Bnext залучив $25 млн у серії А за участю DN Capital, Redalpine і Speedinvest, а також Founders Future, Cometa, Enern, USM і Conexo. Нині цей необанк працює лише в Іспанії для понад 300 тис. клієнтів. Щомісяця Bnext обробляє трансакції на суму €100 млн. Власник електронної картки Bnext може позичати гроші малому і середньому бізнесу і заробляти відсотки, отримувати кредит, іпотеку, страховий продукт тощо. Клієнт, який відкрив аккаунт у Bnext, отримує картку і може завантажувати гроші на свій рахунок. При цьому рахунки Bnext не зовсім банківські, оскільки у компанії є ліцензія на електронні гроші. 

    Клієнт цього необанку може використовувати картку і витрачати гроші у будь-якій точці світу без комісії за іноземні трансакції. У майбутньому Bnext має намір розширити свою діяльність у Латинській Америці.