чт
  • 11
  • пт
  • 12
  • сб
  • 13
  • вс
  • 14
  • пн
  • 15
  • вт
  • 16
  • ср
  • 17
  • чт
  • 18
  • пт
  • 19
  • сб
  • 20
  • вс
  • 21
  • пн
  • 22
  • вт
  • 23
  • ср
  • 24
  • чт
  • 25
  • пт
  • 26
  • сб
  • 27
  • вс
  • 28
  • пн
  • 29
  • вт
  • 30
  • ср
  • 1
  • чт
  • 2
  • пт
  • 3
  • сб
  • 4
  • вс
  • 5
  • пн
  • 6
  • вт
  • 7
  • ср
  • 8
  • чт
  • 9
  • пт
  • 10
  • сб
  • 11
  • вс
  • 12
  • Обережно, податкове навантаження повертається!

    Обережно, податкове навантаження повертається!
    Getty Images/Global Images Ukraine
    26 ноября 2019 12:33
    1283
    Партнер проекта: ESQUIRES

    Наш партнер – юридична компанія ESQUIRES – наголошує: щоб уникнути сюрпризів, слід знати законодавство.

    До вас уже зателефонували з податкових органів із пропозиціями збільшити податкове навантаження? Варто сприймати таку пропозицію як пораду чи як погрозу? Читачів Family Office консультують фахівці нашого партнера  юридичної компанії ESQUIRES.

    У своїй діяльності податкові органи керуються, зокрема, Методичними рекомендаціями щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків (далі – Рекомендації).

    Пункт 2.1 цих Рекомендацій дозволяє податківцям приймати рішення про проведення позапланової перевірки, якщо платник податків добровільно не усунув виявлені проблеми в податковій звітності. Інакше кажучи, невиконання будь-якої вимоги податкових органів потенційно може перерости у постійні перевірки.

    Рекомендації щодо складання плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб’єктів господарювання дають змогу предметніше зрозуміти причину появи «дзвінків щастя», адже передбачають розкриття критеріїв ризику, на основі яких формуються списки перевірок.

    Те, що телефоном вам презентуватимуть як податкове навантаження, обґрунтовується показниками середньої сплати податку у вашій галузі (яких ви, якщо отримали дзвінок, вочевидь не дотримуєтесь).

    Наголосимо — де шукати галузеву статистику, законодавець не уточнює. Можливо, саме беручи в основу цю підставу, податкові органи телефонують платникам податків.

    У підрозділах 3.2 і 3.3 Методичних рекомендацій відхилення від середнього показника є підставою для віднесення платника податку принаймні до середнього (чи навіть високого) рівня ризику. Як наслідок — пильна увага податківців до вашої діяльності.

    Зважаючи на викладене, можна дійти таких висновків:

    1) Пропозиція збільшити податкове навантаження — і настанова, і попередження водночас. Працівники податкової не хочуть обтяжувати себе зайвими перевірками, тому радять, як уникнути перевірки тим, кого не бачать потенційним правопорушником.

    2) Може складатися враження, що повертається «планова економіка», хоча це не так. Попри заборону Податкового кодексу вимагати в платника дотримання певного рівня навантаження (п. 49.10 ст.49), існує можливість при прийнятті податкової декларації вказати на пункти, які слід коригувати. Потрібно розуміти, що це не пряма вказівка підробки документа для поліпшення статистики, а суб’єктивне бачення проблем із нарахуванням податків та зборів.

    Передусім наголосимо — підстави та критерії для проведення перевірок платників податків визначено в законодавстві. Знаючи ці підстави, можна передбачити дії податкової та уникнути неприємних сюрпризів.

    Джерело: ESQUIRES